- Tämä aihe sisältää 7 vastaukset, 3 ääntä, ja päivitettiin viimeksi 13 vuotta sitten toimesta.
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
Esillä 8 viestiä, 1 - 8 (kaikkiaan 8)
- Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.
Tässä esimerkki, missä soitto on karismaattista, hiottua ja näkemyksellistä, mutta joukossa on runsaasti vääriä ääniä.
Horowitzin kohdalla lipsahdukset ovat irrelevantteja. http://www.youtube.com/watch?v=KZGi49Bnghs
Täydellisyys on epätäydellisyyttä.
Niin, miten sen täydellisyyden määrittelee… Tietysti voidaan sanoa, että on virheellistä soittaa oikein, mutta tylsästi. Virhe ei tällöin tapahdu yksityiskohdissa vaan kokonaisuuden tasolla, mitä voidaan pitää paljon suurempana virheenä. Sitä vähän ajoin takaakin.
Hei JaaniL&lgrohn,
oletteko joskus soittaneet jotakin instrumenttia? Laulaneet tai säveltäneet et cetera?
Kitaraa, viulua, mandoliinia. Säveltämisen olen jättänyt tietokoneelle…
Mandoliinia, arvasin sen! Korkeaviritteistä tremoloa..
”Säveltämisen olen jättänyt tietokoneelle…”
Tästä ”jättämisestä” olisi joskus mukava kuulla lisää, ihan detaljeja myöten!
BTW, olen kuullostellut kuva->ääni? -pläjäytyksiäsi ja minulla olisi pari ehdotusta, miten ne voisivat parilla siirrolla kehittyä rikassisältöisemmiksi ”matoiksi” –
tietämättä mitä tavoittelet, mitä haluat kuulla. Suoraan sanoen: sitä on kovin vaikea ymmärtää (tähän hymppä). (lähden siitä – tai on siis pakko lähteä –, että musiikkimme kuten kielemmekin ovat intersubjektiivista, sosiaalista muodostetta ja tästä voimakentästä (historia kaikkinensa) ei voi irtisanoutua, vaikka ”omaa (kuurouden asteelle atomisoitunutta) ääntään” suojelisi YhdysValtain maihinnousuarmeijalla).
Muuten: huomaan miten mieleni yrittää löytää tolkkua myös täysin sattumanvaraisista random-arpajaisista – ja toki, kyllähän sieltä aina silloin tällöin jotakin ymmärrettävää tuleekin,
mutta pian taas: ihan skitsoo hei! Pikupikku rajauksilla päästäisiin jo etiäpäin..
Palaan asiaan ensi vuonna, jos asia sinua kiinnostaa. Tästä aiheesta kirjoittaisin mieluummin suoraan sinulle, jos sopii.
Pelot pois: sitten kun teet biljoonasopimuksen Äplen kanssa, en tule osingoille.
Olen soittanut pianoa pienestä pitäen, viimevuosina hieman laiskemmin. Säveltämisen olen jättänyt suosiolla muille.
Elvibreu, sinulla on outo käsitys ”sattumanvaraisuudesta”. Ehkä tarkoitat sillä odotusten vastaisuutta? Museomusiikkihan perustuu odotuksiin ja satunnaisiin poikkeamiin odotuksista…
Kaikesta päätellen et myöskään pidä Peter Nymanin tai Philip Glassin musiikista.