Etusivu › Foorumit › Konsertit › Mirjam Helin -kilpailun välierät › Vastaa aiheeseen: Mirjam Helin -kilpailun välierät
Ehkä tarkkaavaiset lukijat ovat rivien välistä panneet merkille, että Diva ei ole venäläisen laulukoulun suuri ihailija. Siitä syystä on käsittämätöntä, miksi Andrey Serov tekee minuun niin väkevän vaikutuksen. Nuorella miehellä oli synkkääkin synkempi ohjelma näissä iltamissa. Lyhyeksi jääneiden venäjänopintojeni takia en montaakaan sanaa hänen Sviridoveistaan ymmärtänyt, mutta silti janosin jokaista tavua hänen huuliltaan. Yksi lempiaariani urospuolisille kirjoitetuista on Filipin monologi, jonka Serov tulkitsi uskottavasti. Andrey, älä sure, io ho amor per te!
Nadine Sierran osuus käynnistyi vaisusti, mutta lämmettyään hänen kuplivammat espanjankieliset laulunsa alkoivat elää. Hieman epäilen, että mitenköhän Mozart sujuu moisen setin jälkeen, mutta Ruhe sanft oli ihan kohtuullinen esitys. Se oli paljastavuudessaan riskialtis valinta, varsinkin kun tuomaristossa istuu ylimaallisen ihana Soile Isokoski. Sierralla saattaisi olla kysyntää viihdelaulajanakin, että tervetuloa vaan Tangomarkkinoille!
Korealainen basso Kihwan Sim sai varmasti jatkopaikkansa Basilionsa takia, ja jos nyt finaalipaikka lohkeaa, niin se on täysin Leporellon luetteloaarian ansiota. Mahtavaa näyttämövaistoa osoittaa, kuinka hän käytti kilpailun ohjelmakirjaa riemastuttavasti demonstraatiovälineenä.
Marjukka Tepponen teki ehjän ohjelman Rahmaninoveillaan ja Bellinillään, mutta minulta ei edelleenkään heru hänelle kiinnostavuuspisteitä. Tepposen jatkuva heijaaminen edestakaisin lavan suuntaisesti alkoi rasittaa.
Anita Watsonin Duparceissa tuoksui ripaus parfyymiä. Pienen virkistäytymisen jälkeen hän marssi lavalle päättäväisenä Donna Annana, mutta väsymys yllätti ennen aarian loppua.