Amfion pro musica classica

Vastaa aiheeseen: Nimityssotku poiki oopperalle ison laskun

Etusivu Foorumit Uutiset Nimityssotku poiki oopperalle ison laskun Vastaa aiheeseen: Nimityssotku poiki oopperalle ison laskun

Olen samaa mieltä kanssasi Pasi. Tomin myös itse monissa instasseissa joissa minulla on sananvaltaa päättää, ketä kutsutaan töihin. Tuttujen kutsumisessa on se hyvä puoli, että tietää täsmälleen mitä saa, mutta tärkeisiin ja haluttuihin hommiin pitäisi kyllä aina kutsua Kantin kategorisen imperatiivin mukaisesti, tee niin että tekosi voisi olla yleinen sääntö.

Täytyy kuitenkin vielä lisätä, ettei tuttuja ja läheisiä pitäisi myöskään sorsia, kun ihmisiä valitaan töihin. Olen nähnyt vierestä joitakin tapauksia, joissa pätevintä ei ole otettu sen takia että henkilö on ollut entuudestaan tuttu. Oikeudenmukaisuus on hankala juttu.

Täytyy myös muistaa että joissain tapauksissa, kuten ehkä vaikkapa Amfionin toimituskunnan kohdalla, on ensiarvoisen tärkeää että tiimin henkilöt tulevat toimeen keskenään ja vetäjän kanssa, korkean työmoraalin ja hyvän hengen takaamiseksi. Joskus pätevyys ei saa olla ainoa mittari. Monissa tapauksissa tarjoamani työ sitäpaitsi ei ole ollut kovin houkuttelevaa, on tuntunut tutulta kysyessäni pikemminkin siltä että hän on tekemässä palvelusta minulle enkä minä hänelle…