Amfion pro musica classica

JERKKI

Etusivu Foorumit Amfion JERKKI

Tämä aihe sisältää 10 vastaukset, 3 kirjoittajaa, ja siihen kirjoitti viimeksi  elvibreu 10 vuotta, 6 kuukautta sitten.

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)
  • Julkaisija
    Viestit
  • #18225

    elvibreu
    Osallistuja

    1.
    (>)..h i l j a i s u u t t a..(<)
    Elvi lienee pysäyttänyt ajan ja kielen; josko unista versoisi syntyjä syviä. Olkoon tämä siis gederämpi peili aikalaisharhoihin ja pyytäkäämme apuun kaikkien Erojen ja Nerojen suuri ihailija JERKKI.

    Ikiaikainen kirjoitussarja (alkoi aina jo): ”Mitä ajattelin Sinulle, päivälle tälle. Tätä urpoa ette halua kuulla (vaikka haluammekin) ja tähän urnoon voi kuol..
    eli Jerkin kuiskausrasia.”

    Jerkki, mitä ajattelit tänään?

    ..krooh pyyh, krooh pyyh, tä, krooh pyyh..

    #19268

    elvibreu
    Osallistuja

    2.

    ”Zöörkki, herätys. Mitä ajattelit tänään?”

    Jätin aivot narikkaan, sydämen teurastamolle ja astuin vihdoin ja viimein veispuukkiin. Tämmönen tuli vastaan:

    Juhlapuheet ja arki eivät kohtaa… – Tiina-Maija (Yle Klassinen musiikki)

    -Taidealojen alasajo johtaa yksiulotteisuuteen-
    Taito- ja taideaineiden opetuksen vähentäminen merkitsee sivistyksen ohenemista, professori Kimmo Lehtonen kirjoittaa.
    http://www.utu.fi/fi/Ajankohtaista/Artikkelit/Sivut/taidealojen-alasajo-johtaa-yksiulotteisuuteen.aspx

    Onhan näistä toki hyvä muistuttaa..muuuuuttaMuttaMuttaMutta. Mikä on Yliopistojen (tässä, täällä, musiikkitiede) ja ns. julkisen palvelun Ylen suhde ko. asiaan? Ovatko ne osa ongelmaa vai jotain muuta?

    ”Mielikuvitus ja sen kasvattaminen” (Hollo) – niinpä!

    yx-Dimensionaalisesti teidän,
    Jerkki

    #19269

    elvibreu
    Osallistuja

    3.

    ”Helätys j-elkkinen, mitä ajattelit ennen tuutulaulua, minkä Rrrrrunon haluaisit jättää lukematta tänään?”

    TÄMÄN:

    YLE Klassinen musiikki shared a link via Sibelius-Akatemian tapahtumat.

    ”Oikean vastauksen saa katsoa ja silti osallistua lippuarvontaan :)” – Laila

    http://www.webropolsurveys.com/Answer/SurveyParticipation.aspx?SDID=Fin654977&SID=5b3619d5-a5b2-4aae-80ad-12c9f581900d&dy=441998633

    ..laila löi leilaa ja leila löi lailaa.. ja töissähän Laila vain on, mutta…

    KUKA IDIOOTTI TEKEE TOLLASII JUTTUJA (Jean) SIBELIUS-AKATEMIALLA?

    Ystävällisesti: voisitteko mitenkään lasketua maan pinnalle tänne ihmisten luokse?

    #19270

    Pubiruusu
    Jäsen

    Olisi kiinnostavaa tietää miksi tuo nimimerkki elvibreu kirjoittaa noita häiriintyneitä hölötyksiä juuri Amfioniin. Toimitus vois harjoittaa vähän editointia…

    #19271

    elvibreu
    Osallistuja

    ”Olisi kiinnostavaa tietää miksi tuo nimimerkki elvibreu kirjoittaa noita häiriintyneitä hölötyksiä juuri Amfioniin. Toimitus vois harjoittaa vähän editointia…”

    3b(pseud.proj.id.)

    Kiitos kun tulit sottaamaan Jerkkisen kirjoitussarjaa – nämä ajatusornamenttisi kuuluvat kokonaisuuteen kyllä.
    Olen otettu mielenkiinnostasi ja vastaan sinulle, kunhan ensin vastaat pariin kynnyskysymykseen:

    a) Olisi kiinnostavaa tietää miksi tuo nimimerkki Pubiruusu kirjoittaa noita häiriintyneitä hölötyksiä juuri Amfioniin?
    b) Miksi elvibreu tai tässä JERKKI (via eb) ei kirjoittaisi Amfioniin?
    c) Minne pitäisi kirjoittaa?
    d) Harrastatko sumopainia? Sano aika&paikka.
    e) Mikä elvin/jerkkisen häiriintyneissä hölötyksissä koskettaa sinua – anna esimerkki!

    – Hyvää kesää –

    #19272

    Orfeus
    Osallistuja

    …vaativat äänekkäimmin sen poistamista oman ymmärtämättömyytensä ja mielikuvituksettomuutensa tieltä.

    Olisi kiinnostavaa tietää, miksi sensuuri (“editointi”) on edelleen ensimmäinen toimenpide, jota vaaditaan, kun joku kirjoittaa tänne jotakin muuta (/muulla tyylillä), kuin mitä (/miten) vaatija itse kirjoittaisi tai ymmärtäisi jos kirjoittaisi tai ymmärtäisi, muttei kirjoita, eikä ymmärrä.

    Vaikka palstalla on hiljaisempaa kuin huopatossutehtaan hautajaisissa, joihin saattoväki unohdettiin kutsua, vähäinenkin (el)-vibreu-tio pitää pubiruususeppeleen mielestä hyssytellä pois “häiritsemästä” sen “asialinjaa”.

    Sensuurivaatimusten laukaisijana on tälläkin kerralla se, että lukija pitää omaa parin sanan “analyysiään” tekstin sisällöstä ja kirjoittajan tarkoituksesta itsestäänselvästi oikeana.

    Elvibreun “Jerkkinä” (= ääliönä) kirjoittamien “häiriintyneiden hölötysten” ilmeinen tarkoitus on toimia maksimaalisena kontrastina sille – varsinaiselle asialle – mikä linkkien(sä) takaa avautuu, ja mikä sen ja “hölötysten” suhteesta muodostuu.

    Näennäisen häiriintynyt hölötys karrikoi käänteisesti sitä, näennäisesti äärimmäisen asiallista ja korrektia hallinnollista hölötystä, jolla Sibelius-Akatemiaa, Taideyliopistoa ja tiedeyliopistoa “uudistetaan” ja “kehitetään”; ja jolla keskusteluja tai keskustelunavausyrityksiä kontrolloidaan tai vaaditaan “editoitaviksi”:

    “Viestintää kehitetään sekä strategisella että operatiivisella tasolla ja pyritään tunnistettavuuteen, joka syntyy kokonaisuuttaa tukevista viesteistä ja visuaalisuudesta. Tavoitteena on ulkoisen ja sisäisen viestinnän sekä markkinoinnin muodostama integroitu kokonaisuus, jossa toimintaa suunnitellaan, toteutetaan ja seurataan johdetusti.” […]
    “Musiikkitalon myötä Sibelius-Akatemia sai uuden aseman pääkaupunkiseudun kulttuuritoimijana, joka kutsuu markkinointiviestinnän avulla ihmisiä uudentyyppisiin kohtaamisiin.“

    (ote Sibelius-Akatemian(!) viestintästrategiasta 2012-2016)

    Markkinahuomioistuimesta kauppakeskukseen lähetetyt Hullujen päivien mainoskampanjasuunnitelmat kopioitiin sellaisinaan yliopistoon. Kun kopiosta poistetaan sanat Musiikkitalo, Sibelius-Akatemia ja kulttuuritoimija, jäljelle ei jää mitään, mistä voitaisiin päätellä, että on kyse yliopistosta.

    Kunhan elvibreu(kin) tuosta tohtoroituu toistelemaan “hölötyksensä” seassa “strategisia” sanoja “tahtotila, innovaatio(ympäristö), sidosryhmä, brändi, kattobrändi, alabrändi, integraatio, indikaattori, konnotaatio, konteksti, kontekstissa, kontekstista, kontekstiin…”, hänen hölötyksensä valitaan vuoden tutkielmaksi.

    “…miksi… juuri Amfioniin?”

    Siksi juuri Amfioniin, että juuri siksi Amfion perustettiin, vapaaksi foorumiksi vapaalle kritiikille, klassisen taidemusiikin arvojen puolesta, kaupallistumista, viihteellistymistä ja tyhjänpäiväistymistä vastaan…

    Vapaan kritiikin esittäminen ei ole ollut – sekä strategisella, että operatiivisella tasolla sisältä käsin tuhottavana olevassa – Sibelius-Akatemiassa enää vuosiin mahdollista* (eikä ollut sittemmin Amfionissakaan, saati nyttemmin Taideyliopistossa) koska kritiikkiä valvoo (valvoi), ylenkatsoo ja sensuroi – tai yksinkertaisesti ei vain ymmärrä – joukko, jonka hölötykset antavat (antoivat) aiheen kaikkein suurimpaan kritiikkiin.

    *Tai on ollut mahdollista vain muodollisesti, koska (mikäli sitä esitetään) se vain sivuutetaan ja vaietaan – hallintovallan hölötysten vastaisena – ikäänkuin sitä ei olisikaan.

    Vitalmeshmerriehurrie for strategimmick beforelifextinction forthesshhakeoff hereaftermath:

    “What clashes here of wills gen wonts, oystrygods gaggin fishygods! Brékkek Kékkek Kékkek Kékkek! Kóax Kóax Kóax! Ualu Ualu Ualu! Quaouauh! Where the Baddelaries partisans are still out to mathmaster Malachus Micgranes and the Verdons catapelting the camibalistics out of the Whoyteboyce of Hoodie Head.” (James Joyce: Finnegans Wake)

    Finnagain wakes assoonasshemakes the Joyce to pass the nightmare about finnego’s fake globalisaatiofatalisticky kulttuuristrategyiasta, jolla “ihmiset, joilta on leikkauksella poistettu sydän” aivot, kansallisuus ja sukupuoli, suunnittelevat ja synnyttävät “nilviäisiä, jotka vain varovasti pistävät esiin tuntosarvensa” to “wipe alley Finnish* spooker multaphoniaksically spuking off the face of the erse…”

    *”English” in Joyce’s originalanguageouslymph.

    Ja aina ja vain ja juuri ne, jotka eivät jaksa paneutua minkäänkielisen tai -mielisen tekstin sisältöön ja merkity(syhtey)ksiin…

    #19273

    Pubiruusu
    Jäsen

    Tietysti itse kullakin on oikeus kirjoitella kuinka outoja tahansa, mutta Amfionin ennestäänkin vähäinen keskustelu hyytyy kyllä nopeasti jos taso on tuota. Ei tee varmaan monenkaan paljon mieli tulla tänne keskustelemaan musiikista, jos palstan sisällön on tarkoitus olla ”maksimaalisena kontrastina varsinaiselle asialle”, niin kuin Orfeus toivoo.

    Ehkä toimitus tekee omat johtopäätöksensä.

    #19274

    Orfeus
    Osallistuja

    Pubiruusun tulkinnoilla ja Orfeuksen toiveilla ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

    En ole esittänyt toivetta, jonka mukaan “palstan sisällön on tarkoitus olla maksimaalisena kontrastina varsinaiselle asialle”, niin kuin Pubiruusu tulkitsee.

    Maksimaalista kontrastia voidaan käyttää keinona varsinaisen asian havainnollistamiseksi, niin kuin elvibreu tekee.

    Tällöin molemmat ovat sisältöinä läsnä varsinaisen asian, kontrastoivan “hölinän”, viittausten ja linkkien muodostamassa kokonaisuudessa varsinaisen asian vuoksi.

    Keskustelupalstan varsinainen asia on keskustelu. Keskustelun edellytys on sananvapaus.

    Keskustelun estäminen ja sensuroiminen – tai yksipuolinen, vääriin tulkintoihin ja vallankäyttöön perustuva määräileminen, mikä on asiaa ja mikä ei – ei lisää ennestäänkin vähäistä keskustelua, vaan vähentää sitä entisestään tai estää sen kokonaan, niin kuin Pubiruusu toivoo.

    Ehkä toimitus jo ymmärtää, että tämä ei ole toimituksen toimitusaluetta. Johtopäätösten tekeminen kuuluu lukijoille.

    Ja aina ja vain ja juuri ne…

    #19275

    elvibreu
    Osallistuja

    ”Finnagain wakes assoonasshemakes the Joyce to pass the nightmare about finnego’s fake globalisaatiofatalisticky kulttuuristrategyiasta..”

    Hä? Henen aika herätä jon!
    ..jos ilon kautta jois..

    Aasikin näkee että elämme murrosta (jos ei vielä mentaalista, niin ainakin teknistä..) jossa kulttuurimme kipupisteitä ja ihmisten elämänvalheitakin pyrkii pintaan (tai ei pysy piilossa).. ja kipinöitä iskee kun puhumattomuudesta/käsittelemättömyydestä ”hyötyneet” pyrkivät lukitsemaan ajatusvirtoja siellä ja täällä, tavalla ja toisella (..jonkinasteinen kosketushäiriö, pintapuheen&takaraivopuhumattomuuden välistä oikosulkua ilmassa, ukkosta tiedossa?..) Sisäistä yhteyttä ja ”voimantuntoa” luonut mykkäkoulu (+ ”kaikki on okei, eiks joo, tiiäthänsää”-hymy) saa uusia opettajia/oppilaita ja kutiava ihottuma paniikkioireineen tulee lisääntymään 🙁
    Ikävä kyllä eril. yhteisölliset korjausliikkeet voivat satuttaa: ”rosmoporukat” joutuvat häpeänpaaluun katsomaan itseään peilistä (..self-portrait in a convex mirror..on which to dwell..), kaltoinkohdeltujen kenties jo arpeutuneet haavat (”itsesensuuri”) voivat aueta uudestaan ja viestintuojia pätkitään niinkuin aina ennenkin..

    ”Kunhan elvibreu(kin) tuosta tohtoroituu toistelemaan “hölötyksensä” seassa “strategisia” sanoja “tahtotila, innovaatio(ympäristö), sidosryhmä, brändi, kattobrändi, alabrändi, integraatio, indikaattori, konnotaatio, konteksti, kontekstissa, kontekstista, kontekstiin…”, hänen hölötyksensä valitaan vuoden tutkielmaksi.”

    Rehellisesti sanottuna: en ole koskaan sanonut esim. sanaa bändri (brandynhallintakin on siinä ja shiinä) – no tulihan se sieltä!. Todella oudolta sana tuntuu..pää on niin kova..ku ei opi ni ei opi..

    seven sheep say: ”beeeeeeeee”, ”bräääääääää”, ei tuu mitään..koitetaan vielä… ”bräbäaleskiehtjt”..

    Se etteivät nämä ”bärndit” tunnu tarttuvan aivokudelmiin minkäänlaisilla taktiikoilla/strategioilla, voisi olla mielenkiintoista tutkia…merkityspoimut puuttuvat..ei löydy paikkaa, yhteistä todellisuuskosketusta..

    No, tässä silti alustava sormiharjoitus (eka otolla ilman suodattimia..) ”vuoden hutkielmaan”. Sivumäärää tai paremminkin paperipinon (fyysistä) painoa, voi muuttaa millisekunnissa moninkertaiseksi (luulisin että ns. ”aivot narikkaan- lukumetodi” toimii parhaiten; vauhdilla eteenpäin puskien ja turvallisten taikasanojen huipuilta huipuille zombina koikkelehtien – mitä sitä väleistä!)

    TAHTOTILASTA

    Motto: ”Universaalista näkökulmasta katsoen t a h t o t i l a panostaa interaktiivisuuteen ajattelematta järjestelmän ulkopuolelle jääneitä epäonnistuneita prosesseja”
    – monsieur Pup la Use
    (http://puppulausegeneraattori.fi/)

    Chapter 1: Omaehtoisen suomalaisen kulttuuriperinnön vähittäinen sulautuminen

    Omaehtoisen suomalaisen kulttuuriperinnön vähittäinen sulautuminen yleiseurooppalaiseen aiheuttaa sen, että uudenlainen yhteiskuntasopimus haastaa meidät tutkimaan kestävyysvajeen kvantitatiivisia indikaattoreita. Hyvinvointiyhteiskunta perustuu sille, että Euroopan unionin laajeneminen itään täyttää edellytykset fokusoida katsantokantaamme kohti maailmantaloutta. Koska hyvinvointiyhteiskunnan tavoite täytyy olla varsinainen hyvinvointi, markkinapotentiaalin laatudifferentaatio on omiaan arvoimaan kriittisesti erilaisia kampanjamuotoja. Silti downsizing-ajattelu ohjaa strategiatyötämme kohtaamaan hallintorakennettamme. Yhteismarkkinoiden syntyessä asiantuntijakoulutuksen nykytaso antaa asiantuntijatehtävissä mukana oleville mahdollisuuden parantaa kohtuuttomaksi kiristynyttä kilpailutilannetta.

    Näiden seikkojen kiinnittämäsä viitekehyksessä rakenteellinen ongelma lisää kykyä tarkastella huoltosuhteen muuttumista. Vahvojen yritysten dominassi omalla alueellaan näkyy kauppaluvuissa, joten osaamiskapasiteetin riittävyyden ylläpitotarve takaa sen, että suurin osa työvoimasta on aktiivisesti mukana hahmoteltaessa EU:n direktiivejä. Kuljettaessa kohti hyvinvointivaltiota itseisarvoisesti olennainen osallistuminen haastaa kaikki tahot jäsentämään menetettyä työpanosta.

    Tuntematta kaikkia asian taustoja tulkitsen esitettyjä mielipiteitä siten, että rahoituksellinen kestävyysvaje osoittaa kauppapolitiikan nykytilanteen epäonnistuneen tehtävässään parantaa tietoyhteiskuntavisiota. Koska aivan viimeaikaisimman tutkimukset ovat kuitekin monimutkaistaneet kuvaa, kuumentuneiden markkinoiden seuraukset ohjaavat valtioyhteiskunnan soveltamaan tuottavuuskasvun potentiaalia. Loppujen lopuksi varsinaista hyvinvointia elämässä voidaan edistää vain kokonaisvaltaisesti eli työurien pituuden haasteet työllistävät soveliaan kohdesubjektin tarkentamaan talouspolitiikkaamme.

    (http://www.mattigronroos.fi/etc/Himanen)

    ETC

    #19276

    elvibreu
    Osallistuja

    4. ? Nomitäpätänäyönä Jerkiewitz ?

    ”Aattelin onoja, glasseja ja ja Seppo Heikinheimoa. Ikävä iski. Lausuin hänen nimensä 34+9 kertaa.”

    #19277

    elvibreu
    Osallistuja

    5. Zei-ii-aar-khei, palattuasi nyt keskipäivän dissosiatiiviseltä pakkoflaneeraukseltasi – mikä lauseenrepale aivoistasi uuttui, kiree jerkin-kirje?

    ”Omat koirat purevat ja vasen käsi ei tiedä mitä oikea tekee.”

Esillä 11 viestiä, 1 - 11 (kaikkiaan 11)

Sinun täytyy olla kirjautunut vastataksesi tähän aiheeseen.